Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το 4ο Ημερήσιο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης συστεγάζεται με το 4ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης και λειτουργεί στο κέντρο της πόλης. Το μαθητικό δυναμικό του κατά το σχολικό έτος 2020-2021 είναι 93 μαθητές/τριές και ο Σύλλογος Διδασκόντων αποτελείται από 21 εκπαιδευτικούς.
Η υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου είναι άρτια αφού διαθέτει πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής. Παράλληλα διαθέτει 7 αίθουσες διδασκαλίας καθώς και αίθουσα πολλαπλών
χρήσεων.

Στην περιοχή δράσης του σχολείου σημαντικό ποσοστό των μαθητών/τριών προέρχονται από οικογένειες αλλοδαπών μεταναστών. Η πολυπολιτισμικότητα του μαθητικού δυναμικού προσφέρει ευκαιρίες το σχολείο να αποτελεί προνομιακό περιβάλλον ανάπτυξης γνώσεων, δεξιοτήτων, κοινωνικοποίησης, καλλιέργειας ελληνικής κουλτούρας, πολιτισμού και παιδείας, βοηθώντας έτσι καθοριστικά στην ένταξη των μαθητών/τριών στην ελληνική κοινωνία.

Η διαγωγή των μαθητών/τριών είναι εξαιρετική, η γενική επίδοσή τους χαρακτηρίζεται ως πολύ καλή και σημαντικό ποσοστό της Γ΄ τάξης πέτυχε την εισαγωγή του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είναι ιδιαίτερα δραστήριος, συμμετέχει ενεργά στις δράσεις του σχολείου και βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την Διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Παράλληλα προσέφερε στην ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου και διοργάνωσε, μεταξύ άλλων, την τελετή αποφοίτησης των μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Η συστηματική προετοιμασία του διδακτικού έργου με βάση τη στοχοθεσία του κάθε μαθήματος.

Η ενθάρρυνση από πλευράς των εκπαιδευτικών της ανάπτυξης με κάθε μέσο της αυτονομίας, ανεξαρτησίας
και υπευθυνότητας των μαθητών και των μαθητριών.

Η αποτελεσματική υλοποίηση από τους εκπαιδευτικούς της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών στηρίζεται στην πολύπλευρη εκτίμηση τόσο της προσωπικότητάς τους
όσο και της μαθησιακής τους απόκρισης.

Το ενδιαφέρον και η εγρήγορση των εκπαιδευτικών σε συνεργασία με κηδεμόνες και άλλους φορείς για την εξασφάλιση της συστηματικής φοίτησης και πρόληψη της σχολικής διαρροής.

Η αγαστή συνεργασία εκπαιδευτικών-οικογένειας με ψυχολόγους, γιατρούς, κοινωνικούς λειτουργούς και άλλους φορείς με στόχο την πολύπλευρη στήριξη των μαθητών/τριών.

Η οργάνωση και ο σχεδιασμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας με γνώμονα την ψυχική, συναισθηματική και μαθησιακή υποστήριξη των μαθητών/τριών.

Το κλίμα κατανόησης, αλληλοσεβασμού, ομόνοιας και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τριών.


Σημεία προς βελτίωση

Η μεγαλύτερη εφαρμογή και υλοποίηση καινοτόμων διδακτικών μεθόδων και πρακτικών καθώς και τη χρήση περισσότερων καινοτόμων οργανωτικών σχημάτων κατά την διδακτική διαδικασία.


Η ανάπτυξη περισσοτέρων μεθόδων αξιολόγησης όπως η διαμορφωτική,
αυτοαξιολόγηση, ετεροαξιολόγηση, συνεργατική.

Η εμβάθυνση εφαρμογής των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη.

Διοικητική λειτουργία


Θετικά σημεία

Η ανάπτυξη μιας άριστης σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ Διεύθυνσης και Συλλόγου Διδασκόντων
Η διαμόρφωση ενός πλαισίου συνεργασίας με πνεύμα επικοινωνίας, αλληλεγγύης και συλλογικότητας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας
Η αξιοποίηση του προσωπικού γίνεται με τον πλέον αποδοτικό και λειτουργικό τρόπο
Η Διεύθυνση υποστηρίζει έμπρακτα την ανάληψη και υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων
Η Διεύθυνση παρέχει πλήρη και έγκαιρη ενημέρωση στα μέλη της σχολικής
κοινότητας για όλα τα θέματα που την αφορούν
Η Διεύθυνση ανέπτυξε σχέση εμπιστοσύνης, συναντίληψης, συνεργασίας και
απόλυτης λειτουργικότητας με τον Σύλλογο Γονέων, τον άμεσο κοινωνικό-γειτονικό περίγυρο της σχολικής μονάδας, την τοπική κοινότητα και τις υπηρεσίες του Δήμου.

Σημεία προς βελτίωση
Δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών που διαμορφώθηκαν τη φετινή σχολική χρονιά εξαιτίας της πανδημίας και περιόρισαν δραστηριότητες του σχολείου, εκτιμούμε ότι τις επόμενες σχολικές χρονιές, ευελπιστώντας σε συνεχή διά ζώσης λειτουργία της σχολικής μονάδας, θα βελτιωθούν τα ακόλουθα:
Ενίσχυση του ήδη θετικού κλίματος σε ζητήματα ανάληψης πρωτοβουλιών και υλοποίησης περισσοτέρων δράσεων και προγραμμάτων
Βελτιστοποίηση της αξιοποίησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, μια και η δια ζώσης συνεργασία επιτρέπει να αναδειχθούν καλύτερα οι δεξιότητες και οι εμπειρίες του καθενός
Ανάπτυξη καλύτερης και αποδοτικότερης σχέσης με την τοπική κοινότητα


Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών


Θετικά σημεία
Παρακολούθηση και ολοκλήρωση της επιμόρφωσης του ΙΕΠ για την τηλεκπαίδευση από εκπαιδευτικούς του σχολείου
Οι ενδοσχολικές επιμορφώσεις από εκπαιδευτικούς του σχολείου ανάλογα με την εξειδίκευση και την εμπειρία τους, π.χ. webex, e-me, τηλεκπαίδευση.
Η συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους συντονιστές του εκπαιδευτικού έργου και τους υπηρεσιακούς υποστηρικτικούς φορείς
Η συνεργασία και αξιοποίηση φορέων, ΜΚΟ, οργανισμών και εθελοντικών ομάδων για τον σχεδιασμό και υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων.
Σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών του σχολείου διαθέτουν μεταπτυχιακούς τίτλους.

Σημεία προς βελτίωση
Η επιστροφή στην κανονικότητα της δια ζώσης διδασκαλίας θα επιτρέψει τη
μεγαλύτερη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά-εκπαιδευτικά
προγράμματα, επιστημονικά συνέδρια, εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.